Love you

Haha Blitz va helt tokig ida! Skulle ut och hämta honom från hagen och vad tror ni inte hästen gör?! Han kollar lite lurigt på mig och när jag är nästan framme så sätter han av i 190 åt andra hållet. Helt tossig. Sen racade han runt där i en kvart och kastade med huvudet, hoppade jämfota, jagade igång de andra hästarna, sparkade bakut, stegrade, bockade, nästan låg ner i svängarna, tvärnitade vid staketet och satte av i full fart åt andra hållet igen. Så höll det på, runt, runt i 15 min med mig ståendes i mitten av hagen som ett levande frågetäcken. Sen han ställde sig högst upp på kullen i hagen och bara kollade ut över sin lilla flock. Då fick jag tillslut gå fram och ta honom. Det va en svettig liten Blitz som sedan lugnt traskade tbx till stallet. Galen ponny, lite vårkänslor tro?

Sen fick han sig ett rejält pass. Red ut med Julia och Anselm i skogen i ca 2.5 h. Fullt ös och den lilla busen va inte de minsta trött. Snarare tvärtom, galet speedad! Förstår inte vad han får all sin överskottsegergi ifrån. Den tar liksom aldrig slut.

Som om inte detta vore nog. Jag såg en av världens sötaste hundar ida, Ollie. Det är en i stallet som har honom och han är en 10 årig Mops. Herregud vilken oemotståndlig liten krabat. Kunde inte slita mig. Kunde knappt kolla på honom. Smälte totalt. Såg ute som en blandning mellan en köttbulle och en falukorv. Tycker inte att vanlig mopsar är sådär extra super söta men han såg liksom inte riktigt ut som en vanlig mops, utan hade ett enormt huvud till sin lilla kropp och enorma ögon och va en riktig liten knubbis. Haha så himla söt och glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0