Sick

Hej... gissa vem som har dragit på sig en äcklig liten sjukdom.... juste.. jag. Inte kul för 5 spänn. Ont i halsen, hostar, är helt slö och har ont i hela kroppen. Jag dör! Jag ville ju inte bli sjuk.. framförallt inte nu! Men om jag bara får sova å ta det riktigt lugnt hela helgen (+ knarka halstabletter och allt möjligt liknande) så blir de nog bra. Jag ville egentligen ha glass med de va ingen vänlig liten själ som ville ge sig ut och köpa det, så jag ligger och äter geisha ist. Heelt ok de också måste jag säga, även fast glassen ändå låter snäppet vassare.

Det kanske inte va helt optimalt att jag va ute och red Blitz en rejäl runda på stranden med en kompis innan. Han taggar ju sönder och vill dra iväg som en liten blå, även fast jag har skarpt bett. Armarna blir lite av de man kallar spagetti. Jag fattar inte att den lilla busen kan vara så himla stark. Det slutade iaf med att jag knappt kunde sitta på honom. De gjorde så fruktansvärt ont i hela kroppen och ryggen kunde inte vara rak. Ännu värre va de när jag, väl framme vid stallet, hoppade av. Jag skojar inte, jag kunde knappt stå upp. Ännu sämre gick det att ta av honom alla sakerna. Jag kunde inte sätta mig på huk. Helt omöjligt. Det gick bara inte. Sen när jag precis va klar så smsar ju såklart en kompis och säger att hennes tåg från Göteborg (hon jobbar där) är försenat och undrar om jag kan ta hennes häst också. De e klart man ställer upp för vänner, så de va bara att börja. Men tillslut kom jag hem och fick en välbehövd dusch. Frös helt sjukt mkt. Den sköna vårvärmen försvann på typ 3 sek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0