Antingen eller..

Varför är det alltid antingen eller... antingen har jag absolut ingenting att göra och super tråkigt (eller så orkar jag helt enkelt inte göra ngt..) eller så har jag hur mycket som helst att göra. Ida va inte riktigt min bästa dag. Har varit svintrött hela dan. Kan dels bero på att jag inte har sovit ngt inatt.. don't ask me why.. Blev svin arg på Blitz också. Får såå dåligt samvete efter det!!! Han lyssnade inte alls idag. Körde ett dressyrpass i paddocken och det gick super fram till galoppen... han va jätteostadig och allt blev bara blä. Jag blev arg på de där jävla buskarna som är alldeles för stora och slår mig i ansiktet när jag rider, blev arg på pappa som tjatar om att han vill rida Blitz fast han är för tung. 87 kg vill jag inte slänga upp på min lilla guldklimp. Ja menar, det är superkul att han vill... men jag blir så himla trött när han tjatar. Till sist fick jag lite ordning på Blitz men jag har fortfarande enorma skuldkänslor över att jag blev arg på honom. Jag vet att det är mitt fel också. Jag va så trött ida och orkade inte rida riktigt så ordentligt som jag måste för att hans ska gå som jag vill. Men vi tar nya tag imon och kör ett litet dressyrpass då med. Ett LITET.. inte i 1.5h som det blev ida.. Kul att det går skit när någon av mina föräldrar väl är med ock kollar när jag rider.. för det är ju absolut den sidan av mej och Biltz som jag vill visa upp..
 
Som sagt imon har jag lite fullt upp. Stallet på morgonen och sen eventuellt till min kusin och hjälpa till och måla hans hus, och sen vid 5 ska vi på grillkväll hos mormor och morfar i Varberg. Mysigt. Men jag är allra mest taggad för dressyrpasset. Nu jäklar ska jag skärpa mig. Kort och framförallt avslappnat dressyrpass imon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0