I plan to go on living..



Shit.. jag kunde faktiskt i värsta fall ha dött ida. I alla fall skadat mig sjukt illa. Hade en enorm tur som kom undan med endast värk i ryggen. Okej, jag ska ta de från början.

Riktigt skönt att få sova länge! De behövde jag. Det blev inget pluggande. La upp en bild som väldigt fint visar vad som händer när jag försöker plugga. Sen åkte jag ner till stallet... Mockade och fixade i stallet och sen gick jag ut för att mocka lite i hagen. Ett helvete. Allt va ju fastfruset i marken (såklart..). Tog in Blitzen och börjar brodda eftersom jag skulle rida i kylan och isen till träningen.. Mitt tålamod är på minus när jag ska brodda.. hatar det! Det tar en jäkla tid, man får as ont i ryggen, det är kallt och fingrarna och jag får lite smått damputbrott när han rycker i hoven så man tappar broddar och allt. Men de e bara at göra det. Ena sidan gick. Fick jobba i 20 min för att få i broddarna med de gick tillslut. När jag ska börja med nästa hov så har jag så jäkla ont i ryggen så jag tror jag ska dö. Tar då ryktlådan och sätter mig på den medan jag broddar. Ne.. de vill inte. Broddarna går bara inte i och blitz rycker emellanåt i hoven så man tappar allt, inklusive tålamodet. Plötsligt lägger han hela tyngden i hoven, rycker och sliter. Jag släpper benet och han ställer ner hoven. I samma ögonblick rusar ett svart sträck förbi och Blitz hoppar till, vänder sig on och sparkar mig på revbenen (bröstbenet) med en sån kraft att jag flyger bak, rakt in i boxdörren, han kickar snabbt en gång till och träffar ryktlådan som exploderar och därefter ställer han sig i ett hörn och ser fullkomligt livrädd ut. Jag med för den delen. Hann knappt fatta vad som hände. Alla i stallet kommer inrusande och undrar vad som hände och hur det gick. Jag kände ingen smärta. Hade inte ont någonstans (förutom lite ont  bröstkorgen när jag tog djupa andetag med inte så farligt) men jag skakade så att jag knappt kunde stå upp. Hade han träffat huvudet så kunde jag ha dött. Eller hade han kunnat mosat hela ansiktet. Det är en jäkla kraft i en bakhov! Som tur va så satt jag såpass nära så att han hann inte få full kraft när han träffade mig, annars hade jag säkert brutit revben. Hade han träffat lite lägre så hade han kunnat skada organen. Men nu fick jag all kraften när jag slog i boxdörren ist. Böjde värsta metallplattan på dörren så nu går den att stänga för mkt och innan va den jättetrög. Helt sjukt, måste varit en jäkla smäll. Kände som sagt inte att det gjorde ont någonstans.. då. Kroppen stänger ju typ av alla funktioner, så jag red till träningen och tränade. De gick bra, men när jag kom hem... Fasen va jag fick ont i ryggen, precis där jag flög in i boxdörren. Fick även värsta bulan på armen (antagligen har jag väll drämt i den i ngt när jag flög in i boxdörren). Som det kan gå..
Ibland behöver man faktiskt bli påmind om hur glad man ska vara över att man faktiskt lever och är frisk, och hur snabbt allt kan vända!


Nu ska jag sova och hoppas på att ryggen är bättre imon. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0