Hej...

Eh, ja... Nu ska jag vara helt ärlig... Jag orkar verkligen inte skriva ordentligt om resan. Kortfattat så åkte vi (klassen) tåg upp till kiruna (tog 24h), va nere i gruvan, lagade Tacos, sov på vandrarhem, åkte buss till Nikkaluokta, fick två föreläsningar om samisk kultur, vandrade till Kebnekaise fjällstation. (2 mil, tog typ 6 h), va helt slut när vi kom fram, köpte choklad, sov i tält, besteg kebenekaise (jag + typ 9 elever och 2 lärare), vi kom ända upp på toppen! Besteg 1 berg på vägen + en stigning och bara jävligt mycket sten... Så sjukt jobbigt! Tog oss 12h fram och tbx. Sen tog vi en dag och bara chillade på fjällstationen. Jag skadade knäet på vägen hem från berget så ist för att gå 2 mil till Nikkaluokta så åkte jag (och 5 elever till som kände sig lite möra) åka helikopter dagen efter. Heelt okej ;) är helt ärligt inne på att bli helikopterpilot. Såå nice! Sen åkte vi hem på samma sätt som vi åkte upp. Riktig häftig resa.... Som jag dock aldrig kommer göra om. Vandra är inte min grej. Men som sagt riktigt roligt och häftigt. Den frystorkade maten va dock ingen hit! Höll på att spy. Specielt den dagen vi besteg Kebnekaise eftersom vårat vatten i termosarna va ljumen  och maten blev då inte klar... Va som att äta okokt ris och en skosula... så efter det så levde jag på mackor. Helt underbart att komma hem till lagad mat, sin egen dusch, sin egen säng och rena kläder! Men jag hade riktigt kul med helt underbara vänner! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0