Dear Agony, just let go of me...


Hej! Red lite dressyr på åkern ida med Blitzen. Superduktig men lite trög ibland, och när jag dessutom har träningsverk i armarna så kan jag nu i efterhand kanske konstatera att det inte var världens bästa kombination. Mitt tålamod är ju inte på topp om man säger så ;). Men min lilla prins va jättefin, han är så underbar att han alltid ställer upp och gör sitt bästa även fast jag får lite "dampryck" ibland när han trögar (mobba inte mina fina ord) sig.

Bara för att riktigt trötta ut honom så red jag upp för klätterbacken efter passet, muskler here we go. Problemet var bara att dessa små jävla odågor till äckliga kryp anföll oss. Älgloppor/Älgflugor.... FY FAN säger jag bara, HATAR dom!!!! Äckligare djur finns inte! Fästingar, blinningar, bromsar, getingar, myggor osv är ingenting jämfört med äckliga kräk! → BILD ←, Känns som att dom är på mig atm, fast jag vet att dom inte är det... Plockade 5 st på Blitzen... 5!!! Dom är inprincip omöjliga att mosa eftersom dom är platta (kryper iväg fast man trycker fingret stenhårt på dom mot en plan yta..), snabba som tusan (både på att springa och att borra sig ner i pälsen), kan flyga, har värsta klorna, dör varken av vatten, tvål eller ngt sånnt och suger blod!! Asså kan det bli värre??

Sjukt skönt med helg nu, men har galet mkt att plugga. Flera prov och läxor nästa vecka... 2:an är ett helvete! Galet mkt mer än 1:an tkr jag.

Jag och Felicia kollade klart på Johan Falk filmerna precis och nu tänkte jag fortsätta lyssna på musik och leka lite med iMovie. Puss på er♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0