I am jealous of the people who get to see you every day...



Halloj! D va jättekul att rida Sudden igår, roligt att känna på att rida en annan häst lite. Men asså jag sitter ju som klistrad i Blitzens sadel, fan han e liksom bäst! Har verkligen vant mig vid honom å hans gångarter så nu tyckte jag att Sudden hade jättekonstiga gångarter. Långsammare å tyngre på något sätt. Men han är ju större också så de e la inte så fruktansvärt konstigt ^^. Blitz har liksom snabbare å studdsigare steg. Med de va som sagt riktigt kul att känna på en annan häst, skulle rida honom igen någon gång. De ger mycket att rida olika hästar, man utvecklas mer.

Ida red jag Blitzen. Red ut med Frida klockan halv 11. Wow, fan va duktig jag kände mig när jag släpade upp mig halv 9.... okej kvart i 9 då ^^ (Y). Bakade scones å gjorde världens godaste hallon smoothie till mig å Felicia. Va liksom tvungen att äta en ordentlig å mättande frukost eftersom jag missade middagen när jag va i stallet, annars skulle jag dö (hej-jag-är-typ-alltid-hungrig). Blitz va superglad å jättepigg även fast de va as varmt ute, vi andra "normala" varelser höll på att dö av värmeslag. Super skoj va de iaf. Bytade vattnet i hagen också eftersom de hade blivit helt varmt å äckligt i solen. Det såg lite roligt ut för båda "spannarna" va helt fyllda med vatten ^^, men hur gott är det att dricka varmt vatten egentligen?! Sen kom sheriffen gående i hagen å ville ha en kall dusch, så jag stod å spolade honom i hagen, han tyckte att de va jätteskönt. Stackarna, blinningarna är ju på dom helatiden å sen värmen på de... Inget kul. Sen åkte ja hem å duschade osv å fixade mina naglar (igen för jag skavde bort allt i stallet igår å ida..) ute i solen. Vita med matte top coat så nageln blir matt, awesome. De blev riktigt fint tycker jag.

Jag å Felicia grillade marsmallows innan, haha vi har alltid as kul när vi grillar marsmallows!! Dom hamnar överallt, ja dom typ flyger iväg... Jag tog lite roliga bilder, väldigt smickrande... not. Haha å jag va liksom bara tvungen att se vad som händer om man häller på lite vatten i grillen (hej-jag-är-typ-världens-nyfiknaste), poff.... Sen käkade vi jordgubbar och B&J glass å kollade på morden i midsomer, myysigt.

Tänkte att jag skulle orka upp lite tidigare imon också så jag måste nog gå å lägga mig snart, som typ alla vet så är jag inte riktigt en morgonmänniska ;). Btw, vi har en liten mini nattfjäril i sovrummet märkte jag nu...
A detta blev ju jäkligt mycket text, pallar ni läsa allt så är jag imponerad! Har ju inte bloggat på ett tag så jag tänkte att ni skulle få ett riktigt mega inlägg nu ist. Försökte dela upp de i stycken så de blir lite lättare men de gick nog sådär...^^

Puss på er♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0