This is real love!


Hallo! Min häst va fantastisk ida (som alltid ;)), och de va så jäkla kul! Men det började med att den lilla busen inte ville gå in i transporten... det va bara att vänta. Satt i 30 min på golvet längst in i transporten och väntade med lite havre medan Blitz stod på lemmen och... a bara stod där. Men man måste vänta ut honom. Det funkar inte att gå ut och in hela tiden och backa honom för det slutar med att han vägrar gå nära transporten, då protesterar han (väldigt lik mig där ^^). Och jag vill absolut inte bli arg och försöka dra/putta in honom eller fösa in honom med linor, jag vill att han själv ska välja att gå in i transporten. Det funkar inte heller att bli arg (även fast det är väldigt lockande när tålamodet tryter), för då protesterar han också. Och tro mig, du kan inte få en 500 kilos muskelklump att flytta på sig om den inte vill. Men han ger sig, och plötsligt kommer han inklampandes och lägger huvudet i knät för att leta efter godsaker. Det gäller bara att ha tålamodet att sitta still och ignorera honom, då tröttnar han.

Väl på plats så va han jätteduktig! Seg när jag skrittade fram och helt galen när man börjar jobba honom. Då blir det liv i honom och han studdsar runt. Hoppade 90 felfritt, hoppade även banken och någon nersänkt konstig sak (man kan beskriva det som att man red ner och hoppade i en grop, ner och upp). Sen i 1m så kändes han jättefin, hoppade alla hinder som en klocka, jättefint! Utom en jättebred trippelbarr. Han kom väldigt mycket för långt ifrån (ett missförstånd mellan oss), men min lilla kämpe försökte göra ett jättelångt hopp men med hans lilla korta rygg så va det precis att han inte räckte och petade sista bommen med bakhovarna. Verkligen skit synd. Hoppade alla andra hinder super. Blitzen är ändå grym på längdhoppning, så det behövs mycket för att han inte ska fixa det. Men han va verkligen duktig och gjorde sitt bästa, och de e de som räknas. De missförståndet tar vi igen nästa gång. Funderar på Harplinge nästa onsdag. Btw. Träffadde Amanda ida i skedala. Hennes lillasyster skulle också hoppa lite. Så kul att träffa henne igen! Har ju inte träffats på hela sommarlovet. Men bestämde iaf att vi skulle hinna hitta på ngt innan sommarlovet tar slut.

Imon ska jag bara skritta ut en runda på min lilla älsklig (ni fattar inte vad den hästen betyder för mig asså, låter så sjukt töntigt, men de är liksom verkligen "real love" cX). Tänkte att han kanske skulle få en liten massage också.

Väggen blev klar ida, sååå snygg! Ska försöka hinna köpa lister till fönstret och måla övriga lister och sätta upp alla sakerna imon så ja kan flytta in imon (ska fota och lägga ut bilder sen). Jippi, men ärligt talat, kommer sakna att sova hos min lilla tvilling! Det har varit mysigt ^^.

Nu måste jag sova, ska upp 9 imon tänkte jag. Klockan ringer 9 men jag kommer liksom aldrig upp förens vid kvart i 10, men imon... då jäklar ;) *host, host*
Puss på er & Godnatt♥


Kommentarer
Postat av: Matilda

Yeyy snyggt jobbat!!!! syn med det där dumma långa hindret. vad kul att du träffade Amanda!

2011-07-27 @ 23:59:53
Postat av: Sara

Matilda sv; Tack Squishy! :D

2011-07-28 @ 12:19:56
URL: http://sarazblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0