I'm running out of air.....


Tjohejsan! Hade ju som sagt snabbmatte tidigt tidigt ida... onödigt till max, men men. Sen stack jag hem till Matilda och hade lite kul där. Hennes storebror va riktigt trevlig ida (dom brukar bråka och tjura endel med varandra men ida va det typ bara glada miner och han skojade massa å sånnt...), ojoj, vad har hänt med honom?! Excited över att han ska flytta och plugga i Lund kanske? ;) Who knows... De va iaf trevligt. Sen åkte vi hem till mig å sen åkte hon hem, hehe. Har gått runt i en enorm halsduk ida (mysigt!), har så sjukt ont i halsen och är täppt i näsan... toppen..

Vi kollade på en film och åt äppelpaj innan, mysigt. Såg precis ett klipp med en tjej som snackar om att äkta pälsar är bra och inte dåligt för djuren och att kött isf är sämmre för att "vi äter upp det". Smart tjejen...verkligen jättesmart.. o.O... Hon tyckte att alla skulle gå med pälsar ist. Hur är den människan funtad?! Jag blir galen! Önskar att någon satt jämte mig atm så jag kunde säga detta till någon face to face, kan liksom inte skriva, är mycket bättre på att snacka ;). Har ni inte redan märkt det så är jag lite överbeskyddande när det gäller djur, tycker att dom har precis samma rätt till liv som vi. Inte ett dugg mindre värda! (därför tycker jag hela skinn/pälls- tjohejsan är helt sjukt, ska vi börja döda människor för skin också eller?!?! SJUKT, vad hände med allas lika värde, allas rätt till liv osv?!) Vi är faktiskt också djur.
Va väldigt nära på att stoppa ett par som körde bil när jag red, för dom va nära på att köra på en sånn liten fluffig larv som va påväg över vägen. Men jag förstod hur sjukt det skulle låta.. "STOP! Asså de e en larv på vägen, den kan väll gå över först så ni inte kör över den". Dom hade ju trott att jag va ett fullständigt psykfall. Sånn tur va så missade dom larven precis, skönt. Hade fått världens skuldkänslor om den hade dött. Jag vet, jag är lite extrem. Älskar iaf djur, vill ha massor, dom är typ bättre än människor ibland.
På tal om det... älskar denna videon!!!!

Imon ska jag upp ganska tidigt för pappa ska tävla, folkrace. Alla ska dit (varberg), inklusive Calla.
Nu ska jag sova, det blåser massa ute = sjukt mysigt! Puss på er och Godnatt♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tjolahopp!!!! håller helt med dig om pälsgrejen hon den där tjejen verkar ju vara en JÄTTETREVLIG människa host, host. Hunden med de korta benen är ju typ världens sötaste love it ! PS. tur att larven klarade sig XP DS.

2011-08-20 @ 18:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0