When you can't breathe, I will be there, zoom into me...


Hejsan! De gick jättebra ida på "tävlingen". Felfri i båda rundorna (älskar min häst!). Hoppade dock bara 70 och 80 eftersom han har vilat inprincip hela vintern och jag har bara hoppat 3 ggr sen jag började sätta igång honom igen. Kändes lite konstigt för sist ja va iväg hoppade ja 1m. Men han va jättemysig. Superpigg å superstark men de tkr ja bara e kul. Han hoppar och koncentrerar sig betydligt bättre på högre höjder men ja e jättenöjd. Nu jäklar ska jag börja komma ut me honom å tävla. Fick erbjudande om att vara med i Allsvenskan i år också, klart jag nappade på de! Ska bli riktigt kul. Han har ju gått 1.30, så än så länge tycker han bara att jag hoppar massa plutthinder med honom. Får la bli ändring på de nu! ;) Har iaf tränat upp till bana 1.10 med honom än så länge å de fixade vi galant.

När vi kom tbx från tävlingen så duschade ja Blitzen å sen fick han gå ut i hagen å ja bytade vatten där. Sheriffen fick också en dusch av mig, fast i hagen när ja bytade vatten. De var bara han som tyckte att de va skönt me en kalldusch i hagen. Alla andra hästarna flydde direkt medan han bara stod å njöt. Såg riktigt kul ut. Sen blev han otroligt fin när han hade rullat sig lite i den lösa sanden.... ;) De kommer bli jättekul för Amie att borsta honom ida..

Nu har ja precis ätit klart å ska hoppa in i duschen. De va grymt varmt ida så ja svettades nog ut hela Stilla Havet. Så nu har jag druckit upp hela Atlanten och ätit upp hela Texas. Mätt å glad. Pappa filmade såklart när ja hoppade ida så ja har kollat på de också. De e sjukt bra för man ser liksom hur de ser ut när man rider. Man ser vad man gör bra respektive dåligt. Toppen toppen.
Du ska ja som sagt duscha, puss på er♥


Kommentarer
Postat av: Supersystern

Blitzen är awesome, vår lilla godisplutt <3<3<3<3

2011-04-21 @ 16:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0