If i could only hold you now, and make the pain just go away.....


Halloj Aliens! Joggade ut barbacka lite lugnt på Blitz med Elin ida. Red honom i form, as fin i skritten, helt galen i traven å jättefin i galoppen ^^. De e så sjukt svårt att sitta på honom i traven när han sticker så då e de liksom bara att hänga med å försöka sitta kvar x). På söndag blir de en lång å hård tur på stranden. I love it!

Ida va de ju kulturdag på skolan, skönt att slippa lektionerna iaf. Peter Wahlbeck kom och hade lite stand up. Vissa skämt va awesome å man skrattade ordentligt å vissa va helt utan sensmoral. Men jag  älskar att skratta å tar alla möjliga tillfällen, skrattar åt lite allt möjligt ^^. På tal om ngt helt annat, jag bytar dialekt lite hela tiden typ. De e helt galet, när jag blir arg/uppröd/overtydlig så pratar jag tydligen stockholmska, jag ska inte dra upp allt annat som jag får med när ja pratar. Men de e liksom oftast bara speciella ord som jag uttalar annorlunda, förutom med stockholmskan för de e den man tydligast märker för de pratar jag helt då. Jag tar liksom efter alla jag hör å umgås med. Ibland dialekter och uttal, ibland speciella ord, uttryck och meningar å ibland speciella små rörelser. Helt omedvetet! Jag märker oftast inte ens de själv, de e alla runtomkring som påpekar de. Men jag är t.ex. as dålig på att härma olika dialekter, verkligen kass. Jag kan t.ex. absolut inte visa hur stockholmska låter, de bara blir så ^^.

Ida så råkade jag även ignorera Natalie totalt, asså de e verkligen inte meningen men de händer ngn gång ibland att jag e helt inne i min egen lilla värld, märkte då inte att hon stod jämte/framför mig å sa hej.... hoppsan. Matilda fick peta på mig å typ visa mig att "hallå hon försöker hälsa på dig Sara!". Å ibland kan jag komma på när personen redan har går förbi mig att hoppsan de va typ (t.ex) Håve å hon hälsade ju, då vänder jag mej om för att säga hej å inser då han hon redan är 50 m bort... Jaha. Så ta absolut inte illa upp om jag inte svarar, för isf kommer jag antagligen svara när du är 50 m bort ^^. Ne riktigt så illa e de faktiskt inte. De händer inte så ofta, men någon gång. De har faktiskt hänt ganska många roliga saker på de visat, oftast med Håve. Ibland blir ja as rädd när hon hälsar, hon är grym bra på att dyka upp helt plötsligt när jag är helt oförberedd!

Nu ska ja kolla på en film å typ äta glass å godis.
Puss på er♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0