6 november 2010


hejsan!

Ida red jag till stranden med Blitz, så himla mysigt att galopera längs stranden på min lilla prins i solnedgången! 
Å han blev klippt ida me, så skönt att bli av me den typ 10 cm tjocka vinterpälsen, han blev helt galet pigg när jag red då, han blir ju inte svettig heller och han orkar ju typ hålla igång hur länge som helst, helt obegripligt var all hans energi kommer ifrån. Vi såg två gigantiska älgar på vägen tbx från stranden, Blitz tyckte att dom va jätteinteresanta i typ 1 min sen var dom helt ointeresanta och han ville bara springa iväg och busa, 5 gamla människor i en bil tyckte däremot att älgarna va jätteroliga så dom körda fram och tilbaka förbi älgarna säkert 5 gånger, det såg väldigt roligt ut. Vi träffade även en super söt hund som va 2 månader gammal och som aldrig hade sett en häst förut så han blev så rädd när han såg Blitz att jag trodde att han skulle dö, han kastade sig iväg och försökte desperat fly, men när han märkte att Blitz inte va så farlig så va han ju jätteinteresant och hussen fick knappt hunden att gå ifrån Blitz. Jag bara undrar hur hunden reagerade när den skulle få se dom stora älgarna en liten bit längre fram.  

Jag har precis sett Mördare okänd och ätit massa gnottis, och nu är ja super trött och ska ta och hoppa i säng.
Tänk, bara 1 dag kvar på höstlovet, usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0